zondag 6 juli 2014

Waar zijn de hippe regenlaarzen?..

Paramaribo loopt regelmatig onder water, vooral in het centrum. Afgelopen week was dat wel echt bijzonder en het water kwam tot aan de kuiten. Ik was op pad met de tante. Beiden op slippers want ja, voor haar vakantie en ik wil altijd vakantie!

Op een gegeven moment konden we niet verder lopen en zagen we een dame met zwarte regenlaarzen. Ja, wat een idee. Ze kostten maar 30 SRD per stuk dus we togen de winkel in om deze te kopen.


 Tot mijn verbazing waren ze er alleen maar in het zwart!! 

En niet in mijn maat, maar dat verbaasde mij niet want ik heb best grote voeten en al die Chinese maatjes doen het niet voor mij.


Anyway, ik snap niet dat er elk jaar een heftig regenseizoen is en dat er niet iets gedaan wordt met hippe regenlaarzen. Dat het een onderdeel van een leuke outfit kan worden.

Verschillende kleuren, prints, of gewoon waterdichte schoenen, wat dan ook. 
Elk jaar loopt de stad meerdere malen onder maar we verkopen wel Uggs hier en andere veel te warme laarzen voor in een tropisch klimaat....


En er zijn eigenlijk nog meer mogelijkheden voor de mode om hierop in te spelen. Regenponchos, paraplu's, (wegwerp)overschoenen, etc. 

In het Westen werken ze qua mode met seizoenen. En ondanks dat deze hier anders zijn heb je ze dus ook.

De grote regentijd is een seizoen.. speel erop in!

So next year i will be expecting some very hip and trendy rainwear and accessories in Suriname!!

1 opmerking: