vrijdag 11 juli 2014

Surinaams talent op internationaal platform... and the winners are...

Update: Donderdag, 31-07-2014, werd de uitslag bekend gemaakt. De drie winnaars die Suriname in november zullen gaan vertegenwoordigen tijdens 'fashion fest by MAFB' zijn John Bos, Sharda Johnn en Adelio Boldewijn.  Alle drie van harte gefeliciteerd! Zij zijn uitgekozen door de internationale vakjury. 
Daarnaast is er vanuit ES597, initiatiefnemer van het geheel, besloten nog twee mensen naar Amsterdam te sturen. Reden daarvoor was om deze twee, Mozermo Creton en Isaiah Luther, een extra stimulans te geven. Zij zullen niet meedoen aan de wedstrijd maar krijgen zo wel de kans ervaring op te doen en hopelijk keren zij terug met enorm veel kennis die dan natuurlijk weer hier kan worden toegepast!!
van links naar rechts: Adelio Boldewijn, Sharda Johnn, John Bos.
Voor de drie winnaars, alle drie model, is het een flinke stap in hun carrière. Sharda En Adelio hebben beiden aardig wat ervaring maar voor nieuwkomer John is dit echt een hele flitsende start van een carrière als model!Nogmaals congratzz guys.

Oorspronkelijke bericht:
Het is al een tijdje gaande en het einde komt in zicht. Er moet gestemd worden op de deelnemers en wie weet kan mijn netwerk in NL wel helpen daarbij. 

MAFB is een internationaal modeplatform dat al vijf jaar bestaat. Ter ere daarvan waren zij in Suriname en hebben hier verschillende masterclasses gegeven. Dat had als doel om het aanwezige talent klaar te stomen naar de Westerse maatstaven want 

Suriname doet dus voor het eerst mee met de jaarlijkse, internationale Battle!! Uiteindelijk blijven er drie over en deze gaan naar Nederland om mee te dingen naar de hoofdprijzen. Erg prettig dus dat Surinaams talent op deze manier de grote wijde wereld in kan!


Ook dit model, Grielda, is van Surinaamse bodem! Apart, metal die  piercings en tattoo's zou zij in Nederland hoofden doen omdraaien, laat staan hier in Suriname...
Onderdeel van het proces was ook een interview met mij, standaardvragen maar het was leuk om te zien hoe men daarmee omging. Sommige wilden geen hulp en bleken dat toch wel nodig te hebben, anderen waren nerveus maar spraken als Brugman, en weer anderen klapten helemaal dicht. Er zijn filmpjes van gemaakt en het deed mijn egootje toch wel goed mijn naam te zien in de aftiteling!


de Guyanese deelnemers, foto gemaakt door Edward Olivier, gepubliceerd op de frontpage van Dagblad Suriname. Men mag zeggen wat ze willen over die krant maar ze durven wel een foto van een androgyn model op een voorpagina te plaatsen, i like!
Meerdere malen heb ik verteld dat er veel goeds gebeurt in Suriname. En het is mijn doel geweest hier te komen en daaraan bij te dragen.Iedere keer geniet ik weer als ik de motivatie bij de modellen, designers, stylistes, kappers en fotografen zie. Iedere keer jeuken mijn handen weer om met ze aan de slag te gaan.
Surinaams model Debora Ravenberg. Ook deze foto vind ik geweldig, mede dankzij de benen van Debora en die polkadots natuurlijk!
Wat betreft dat aan de slag gaan heb ik wel eerst de kat uit de boom gekeken. Ik hou er niet van hoog van de toren te blazen terwijl ik dondersgoed weet wat ik in mijn mars heb. Zo kreeg ik tijdens de masterclass een paar keer de vraag, met zo een forsende blik: "wat doe jij precies?". Lekker van de domme gehouden en gekeken dus hahahaha. Waarom? Alles op zijn tijd!


collectie uit voorgaande edities van MAFB. Sci-fi swag!
Goed, er moet gestemd worden op de Surinaamse, en Guyanese deelnemers aan Fashionfest by MAFB. Dat kan via de Facebookpagina. Er is een lijst met deelnemers en je kan dan je favo's aangeven aan de hand van hun foto. 

Zo zie je op de pagina www.mafb.nl de foto van Surinaams model Sharda Johnn, met haar prachige Grace Jones kapsel! Verder heb ik een kleine selectie gemaakt, in willekeurige volgorde, van de foto's die ik leuk vond, zoals je ziet. 
(Ik benadruk dat dit maar een kleine selectie is, er zijn zoveel meer modellen die prachtig zijn. Ik heb hier gekozen voor een paar met een beetje een edgy look)

Doe wat voor het Surinaamse talent, tjek de pagina en stem dus op ze!


Ook deze collectie uit een voorgaande editie sprak me aan. Game of Thrones, 300, Troy, etc. ubercool!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten