zondag 6 juli 2014

Fashion show Kiada

Tijdens de United Business Fair een deel gezien van de modeshow van Kiada. Een merk van Surinaamse origine en dat is natuurlijk al iets om trots op te zijn. Ook de winkel is prachtig en strak ingericht, bijna een flagship-store. Naast de zelf ontworpen kleding verkopen ze ook tassen, ook eigen ontwerp, en schoenen. 

Tijdens de modeshow werd er live opgetreden door Kelita Galant. Prachtig vond ik dat. Kelita is eigenlijk een van de weinige Surinaamse artiesten die echt goed en Nederlandstalig zingt. Dat was ook goed bedacht bij de show wat mij betreft.

Het waren allemaal prachtige stukken. Stijlvol en vrouwelijk. Een beetje vintage.Geweldig afgestyled met die hoeden. 



Ik miste wel een vaste lijn in het geheel. Ik denk dat er van elk stuk een aparte lijn gemaakt kon worden, zo uniek waren ze. Is ook wel goed maar hoe lang kan je doorgaan met het uitdenken van unieke stukken?

Als je naar de foto's kijkt, zie je wat ik bedoel. Vooral die jurk met die mouwen. Beetje gothische feel heeft het. Daar zouden dus nog meer vanaf geleid kunnen worden waardoor er een duidelijke lijn is. Een topje met dezelfde mouwen, of een korter jurkje, een beachversie, etcetc. 



Het is niet slecht bedoelt, laat ik dat benadrukken, want kritieken worden altijd opgevat als doodschop hier. Ik denk dat het bij de mensen bij Kiada wel zal meevallen wat dat betreft omdat ik weet dat ook zij veel van de wereld hebben gezien en dus een meer open mind hebben. 

Misschien moet het ook beschouwd worden als een kijkje in het hoofd van Kiada. Dat ze laten zien wat ze kunnen. Dan is het zeker geslaagd. Ook wat betreft de afwerking want dat schort er soms weleens aan in Suriname.

Maar ik zou zelf toch wel graag een keer een collectie zien, in het algemeen, waar een echte lijn in zit. Dat je dus kan merken dat er is nagedacht over wat we dragen komend jaar, wat de trends zijn, welke kleuren, etc.

Hoe dan ook was ik wel blij verrast met wat er voorbij kwam op de catwalk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten