zaterdag 4 oktober 2014

Suriname Fashion Week.... Extraatje

Voor het SFW 2014 blog van vandaag heb ik een leuk nieuwtje. Helouise Jansen van het label Enchanting Helouise gaf me de primeur maar helaas, de werkdruk was hoog en ik ben er nu een beetje laat mee. Ze was namelijk vanmiddag al op de radio! 

Jaja, ok, het nieuwtje is dat de Fashion Week een klein staartje krijgt. Aanstaande zondag zal er bij Revive in Torarica een extra modeshow zijn van Enchanting Helouise. Nouja, een, eigenlijk twee want er gaat een ronde zijn om 15:00 uur en een om 17:00 uur. En de kleding is meteen te koop! 
"Ik ga met dezelfde modellen van Fashion Week aan de slag. Die ik ken nu en ik vind dat ze het goed doen!", vertelt Jansen, die als een echte zakenvrouw een mogelijkheid zag haar kleding aan de man te brengen! Het belooft wat te worden want as we speak, sorry: read!, is de telefoon inmiddels roodgloeiend bij Torarica. Jansen vond het erg leuk om mee te doen met de SFW 2014 maar zoekt altijd naar extra exposure voor haar nieuwe kledinglijn!

Het leek mij zelf ook leuk om even stil te staan bij de mannen die werken tijdens SFW 2014. We hebben natuurlijk Helio Phoeli die in de organisatie zit maar die kennen we al. En natuurlijk Richard Young, onze Caribische modeguru! Het is niet de eerste keer dat de Guyanese Young in ons land is. Bij de vorige edities van de Fashion Week was hij er ook bij. Young staat bekend om zijn kritische blik, vooral als het gaat om modellen.

Fashion guru Richard Young en Arief Jaggor van Teeez

Een andere man die actief is tijdens SFW is Arief Jaggoe van Teeez Trend Cosmetics. Op alle dagen zorgen hij en zijn team ervoor dat alle modellen er prachtig opgemaakt uitzien. Het cosmeticamerk heeft vaker meegewerkt aan grote events in Suriname zoals de Tropical Beauties verkiezing van 2013.
Jaggoe woont sinds enkele jaren met zijn vrouw Hayriye in Suriname. "Suriname is bezig een goeie fundering te leggen wat betreft het fashion gebeuren. Ik zie progressie, langzaam dat wel, maar dat doet mij erg goed. Daar waar ik kan helpen, zal ik zeker helpen dmv het delen van mijn kennis en ervaring."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten