zondag 19 oktober 2014

Het Japanse Zwaard

Tja, ik was het weer zat, mijn baard. Dus, hup!, alles eraf! M'n gezicht is weer zo kaal en zacht als de billetjes van een baby.


Ik heb een hekel aan scheren maar als ik het doe, gebruikte ik altijd Gilette. Je leest het goed: gebruikte!  Met zo een stevige baard gebruikte ik soms wel twee tot drie van wegwerpmesjes. Ze werden op de helft van de baard bot. En dat is pijnlijk scheren!!


Vorig jaar, december 2013, kocht ik op de Jaarbeurs een zakje scheermessen. Van het merk Samurai. Jep, onbekend en goedkoop maar de verkoopster zweerde erbij. Een klant ernaast idem. 'Want..', zei ze, 'ze worden niet snel bot en ze roesten niet!'


Gekocht en nu bijna een jaar verder heb ik pas een mesje gebruikt en met dat zelfde mesje heb ik vandaag mijn mooie 'gore' baard, zoals een tante het noemde, eraf geschoren! Zonder hulp van schaar of tondeuse.


Nou, Samurai is dus een product dat echt  werkt. Dat wilde ik even delen. Mochten de importeurs, want het komt uit Turkije!, dit lezen dan vind ik dat ik op zijn minst wel een pak of twee heb verdient, winkwink!


Nu wil ik graag weten waar, en welk merk, ik een goede baardtrimmer of tondeuse kan vinden. Any ideas?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten