zaterdag 11 oktober 2014

Marga Weimans back to haar roots

Jaren geleden toen ik nog in Bazar werkte, kwam er regelmatig een dame voorbij. Ze was een paar keer te vinden met Dick van der Vlies, een Rotterdamse ontwerper die een eigen winkel heeft tegenover Bazar. Nieuwsgierig hield ik ze in de gaten maar de jaren gingen voorbij en ik deed zelf na verloop van tijd ook niks meer met mode en fotografie. Dus gingen ze uit beeld.


Nu blijkt diezelfde dame, Marga Weimans, momenteel 'je van het te zijn' op modegebied, niet alleen in NL maar internationaal. Dat is een ontwikkeling die langs mij heen is gegaan dus ben ik even gaan onderzoeken wat deze dame nou maakt en ik kan alleen maar springen en gillen van enthousiasme!!


Ze is van Surinaamse komaf en komt een bezoek brengen aan het bananenrepubliekje! Tijdens haar bezoek gaat ze ook masterclasses geven en natuurlijk ging ik erachter aan. Ik moet en zal meedoen! Gelukkig is het voor 95% zeker en ik kijk er enorm naar uit.



Haar komst en het delen van haar kennis is iets van betekenis op modegebied in Suriname. Wat zij doet, kunnen we bij lange na nog niet in Suriname maar 'our time will come'!!! 




Het is trouwens haar tweede carrière. Ze was eerst ambtenaar. Dat wil zeggen dat zij die niet blij zijn met hun huidige baan of leven hier een mooi voorbeeld aan hebben. Het is nooit te laat!

Marga heeft trouwens mogen exposeren in het Groninger Museum met haar stukken. Een eer die onder andere Viktor en Rolf toebedeeld werd, en die zijn mega!!

1 opmerking: