woensdag 6 augustus 2014

Zoektocht naar een vet kapsel...

We blijven op Sufesjun even bij de mannen. Eerst sieraden(ik wacht nog steeds vol spanning op mijn mooie Warda-ring maar ik weet dat het goed komt), toen de baarden bij de barbier en nu over het haar zelf.
De scheiding die mijn kapper twee jaar geleden bij mij er in scheerde(of schoor..?) beleeft nu een opleving in Suriname. En dan bij de mensen met 'goed' of 'zacht' haar. Ik heb 'poenie' haar(teveel gemoksi-t) dat alleen bij een bepaalde lengte en met een een bepaalde pommade of klei echt mooi in model dus 'gladgekamt' blijft zitten... totdat je gaat zweten...

Maar er is meer mogelijk. En ondanks dat ik zelf mijn haar de laatste tijd, jaren!, erg saai heb, heeft het in Suriname aanwezig zijn mij weer zin gegeven om mijn haar weer echt te fixen ipv steeds maar die kale kop. Lekker leven, lekker kapsel toch!
gevlochten mohawk, erg vet!, tekeningen op haar vind ik nu'mwah' maar deze was wel erg stylish gedaan! 

Dus rond gaan kijken. Eerst op straat natuurlijk en daar zag ik wel aparte dingen, naast die op voetballers geïnspireerde kapsels. Toen op het net en dat was echt nice! Opvallend was dat het bij de laatste trends niet meer hoeft dat die belijning, zo kenmerkend voor afrokapsels, zo strak hoeft. Ik hou er zelf ook niet van. 

Ik zag wel wat coole dingen die ik hier nog niet heb gezien bij mannen... twists, mohawks, zelfs gestraight bij mannen is eigenlijk best cool(dat gelul over blank willen zijn moeten we maar eens overheen stappen, sorry)!!! 
Als je haar wat langer is, dan kan het wat avontuurlijker. 

Ik wil het laten groeien, maar die fase, die klote tussenfase waar je dan in komt dat je NEKS met het haar kan omdat het net te kort is of net te lang... aargggh!)

zodat we kunnen relativeren....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten